Opskrift på LCHF lasagne

lchf-lasagne-opskrift

Sådan laver du en LCHF lasagne

Som jeg har fortalt herinde, er jeg startet på, den ret populære, LCHF kur. Og det går fortsat super fint med den. Jeg lovede dig, at jeg ville komme med opdateringer herinde, sådan at folk der selv er på kuren eller folk der overvejer kuren, kan få noget inspiration.

Denne gang vil jeg gerne dele en vildt lækker opskrift med jer, som jeg allerede har lavet vildt mange gange. Det er en opskrift på LCHF lasagne, som smager himmelsk! Jeg fik inspiration til opskriften fra Mindfulmad.dk, men har selv pillet lidt ved ingredienserne og måden den blev lavet på.

Læs også: Hvordan går det med den nye kur?

IMG_2123

Du skal bruge:

– Skinkepålæg
– Spinat
– Ost
– Fløde
– Svampe
– Flåede tomater
– Løg
– Forskellige krydderier
– Vand

Læs også: Sund og nem aftensmad

lchf-lasagne

Sådan gør du

Snit et lille løg og snit ca 5 store svampe i tern. Du kan bruge forskellige svampe, hvis du har lyst. Svits løg og svampe i smør til det hele er blødt og lækkert og tilføj ca. en halv dåse flåede tomater. Rør rundt og tilføj fløde til at tynde det ud og en smule vand.

Når det hele står og simrer, kan du tilføje dine krydderier. Her er det lidt efter smag og behag. Jeg brugte salt, peber, oregano, timian, mexico krydderi, chilli og lidt paprika. Jeg synes det smager bedst med en masse krydderier i.

Når du skal lave selve lasagnen tager du en skive af dit skinkepålæg og putter i dit fad (eller i en skål, som jeg har gjort på billederne). Efter skinkepålægget tilføjer du noget af tomatsovsen, spinat (du kan bruge frisk, men jeg synes det er nemmest med frossen) og slutter af med ost. Og det gentager du et par gange, indtil du har de lag, du føler for. Jeg sluttede af med ost på toppen, så det blev crispy.

Lasagnen skal have 20-30 minutter i ovnen på 200 grader ved varmluft.

Læs også: Den lækreste ret med ris

IMG_2121

Det smager simpelthen så lækkert og mætter helt vildt! Denne opskrift bliver til to portioner, så der er altså til to personer eller til én, hvis man er sulten. Måske skulle man ikke tro, at én portion af denne lasagne kan mætte så meget, men udfra det jeg har forstået ved denne kur, mætter fedt meget mere end kulhydrater, og man bliver derfor hurtigere mæt.

Læs også: Super nem og lækker salat

lchf-lasagne1

Læs også: DIY – Krydderikrukker

IMG_2119

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *